Laura Clos Caturla «Closca»
Maresme, 1985. És llicenciada en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport a l’INEFC (2007) i en Escenografia a l’Institut del Teatre de Barcelona (2013). Té un màster en Lighting Design a la UPC (2015). Del Goethe Institut rep la beca Agata Baum de Bernis per col·laborar a l’Òpera de Stuttgart i treballar amb l’escenògrafa Anna Viebrock. Actualment forma part del jurat dels Premis FAD Sebastià Gasch d’Arts Parateatrals. També és membre cofundador de la companyia teatral Projecte Ingenu.
La major part dels seus treballs com a escenògrafa i il·luminadora són per a espectacles d’arts en viu. Ha dissenyat per a espais com la Sala Gran del Teatre Nacional de Catalunya, l’Espai Lliure (Teatre Lliure), Teatre Victòria, Teatre Akadèmia, etc. i ha treballat amb directors com Jordi Prat i Coll, Paco Mir, Xicu Masó, Marc Chornet, Joan Font i Mònica Bofill, entre altres. Dels treballs més recents en l’àmbit teatral destaquen Incògnit (2019, Teatre Lliure), Els Jocs Florals de Canprosa (2018, TNC), InFaust (2018, Teatre Akadèmia), LifeSpoiler (2017, Flyhard), Yerma (2017, Teatre Akadèmia) o El llibre de les bèsties (2016, Teatre Lliure).
La seva obra ha estat nominada dues vegades com a «millor escenografia» als Premis Butaca
per Vaig ser Pròsper (2018) i Yerma (2017) i l’ha guanyat amb Els Jocs Florals de Canprosa (2019).
Pau Masaló
Les Planes d’Hostoles, 1983. És llicenciat en Direcció Escènica i Dramatúrgia a l’Institut del Teatre de Barcelona i en Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra, on també ha impartit cursos del Doctorat en Teoria, Anàlisi i Documentació Cinematogràfica. Ha estat cofundador de la companyia Ignífuga on, com a director artístic i dramaturg, ha presentat sis espectacles que han girat per Espanya i Europa. Ha estat convidat a festivals internacionals per crear peces específiques i el 2016 el seu projecte d’escenificació Utopia va rebre el Premi Adrià Gual de l’Institut del Teatre de Barcelona. La seva formació acadèmica i la seva experiència professional es fan evidents en els seus muntatges, d’un marcat caràcter visual. Les obres que proposa sempre van acompanyades d’una clara voluntat de reflexió política i molt sovint incorporen l’ús de càmeres i projeccions a escena. Darrerament el seu interès artístic s’ha centrat en la relació entre la representació del real i la construcció fictícia del relat. Els seus muntatges mai defugen el diàleg directe amb l’espectador i busquen sempre generar una sensació de comunitat efímera entre els artistes i els assistents a l’espectacle.
http://www.paumasalo.com
Xesca Salvà Cerdà
Llucmajor (Mallorca), 1978. Graduada en Escenografia a l’Institut del Teatre de Barcelona (2014) i en Filologia Catalana a la Universitat de les Illes Balears (2000). Treballa com a escenògrafa en dissenys d’espai, vestuari i il·luminació des del 2010 en projectes de teatre, dansa i circ (amb companyies com Leandre, La Ruta 40, Lali Ayguadé o Manu Rodríguez i en diverses produccions del Teatre Principal de Palma o el Teatre Lliure).
Actualment compagina la seva feina d’escenògrafa amb la creació de peces escèniques pròpies com Cases (2017, Festival TNT; 2019, Festival Grec), una peça múltiple sobre la intimitat, el joc i la memòria, que gira al voltant dels objectes, el so, la interactivitat i el documental.
Ha estat artista resident al Festival IF Barcelona (2016-17), a Hangar.org i a la Schaubude de Berlín amb el projecte Cases (2018, Festival Theater der Dinge).
Marc Villanueva Mir
Barcelona, 1992. És graduat en Direcció Escènica i Dramatúrgia a l’Institut del Teatre de Barcelona (2015), i en Estudis Literaris a la Universitat de Barcelona (2017). Està cursant el màster d’Estudis Teatrals Aplicats a l’Institut für Angewandte Theaterwissenschaft de Gießen. Des de 2016 treballa com a artista escènic i dramaturg independent. Els seus projectes se centren en els problemes ètics de la representació, la performativitat del discurs i les interrelacions entre coneixement i poder.
Els seus darrers projectes són El candidato (2018, Festival TNT), Correspondence #1 on the Importance of Time and Place, the Territory (2018, Frankfurter Kunstverein) i Sous la plage (2016, Festival TNT). Com a dramaturg, treballa sobretot en projectes documentals, peces de dansa o espectacles interdisciplinaris, com Gentry (2018, Festival Grec), World of Wolves (2017, Festival Grec) o Bats&Clubs (2014, MACBA).
Ha estat artista resident al Frankfurt LAB i al Bòlit Centre d’Art Contemporani de Girona (2016), i ha participat a l’Internationales Forum del Theatertreffen de Berlín (2017). Ha rebut la beca Agata Baum de Bernis del Goethe Institut, i ha col·laborat en diversos projectes de Rimini Protokoll. Actualment està investigant sobre la producció de la intimitat i les connexions entre matrimoni i nacionalitat.
https://marcvillanuevamir.com